POLLUX VEGA

Wordplay is my foreplay.

graduation: thoughts

Publicerad 2015-04-02 13:03:46 i GRADUATION,

Dröm
Tydligt mål
Viktuppgång
Kreativitet
Utlopp
Känslor
Slippa
Människor
Bussar
Pendel
Separation
Vänner
Fantastisk
Lärare
Inspiration
Rädsla
Lättad
Framgång
Determination
Styrka
Ensamhet
Framtid
 
Att försöka formulera mina känslor och tankar angående min kommande student tyckte sig vara svårt. En period i livet där du för första gången tillåts testa dina egna ben, håller dem? 
För mig handlade det om att varje dag ta mig in till Malmö, byta bussar, åka stadsbuss, lära känna en ny skola. Helt själv. Många av mina vänner valde den lokala gymnasieskolan, men jag var hell-bent på att inte stanna kvar.
Och det här med att själv tvingas in i något nytt, tror jag är det nyttigaste för personlig self-growth.
Och efter 3 år så känner jag mig ganska färdigvuxen här. Jag tror att jag har utvecklats så mycket som jag kan på det här stället. Det är dags för nya äventyr!
 
Samtidigt är det ganska svårt att förstå att tre år redan har gått. Så pass svårt att jag faktiskt inte har förstått det än. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

M A Y A S A C H S

19, blond, sarkastiskt lagd och någotsånär cool. instagram: linnealits tumblr: polluxvega.tumblr.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela