POLLUX VEGA

Wordplay is my foreplay.

morgenmad

Publicerad 2015-04-05 12:50:07 i WORDS,

En av de mysigaste sakerna jag vet är att komma upp lite senare än familjen, och när de låtit frukosten stå framme. Ensam kan man avnjuta resterna, utan några krav eller skrik från syskonen. Det är kvalitetstid. Oftast dyker syrran upp några minuter efter mig, och så sitter vi där, tillsammans men ensamma med oss själva och våra egna tankar. 
 
Idag skiner solen, något helt underbart. Hela mitt inre spinner till som hos en katt, när jag känner varm sol mot min hud. Äntligen tycker jag mig se en vacker period framför mig. Stressen verkar inte lika påtagande när solen skiner. 
 
Om någon timme ska hela familjen packas in i bilen och sedan beger vi oss till farmor och farfar för middag. Middag vid tre tiden. Okej. Jag drömde om eyeliners och Lee Pace (dödens dröm) och tror därför det är extra viktigt att jag bär eyeliner idag. Men det kommer ta sin lilla tid att få den perfekt. Så jag kanske borde börja nu...
 
Glad Påsk! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

M A Y A S A C H S

19, blond, sarkastiskt lagd och någotsånär cool. instagram: linnealits tumblr: polluxvega.tumblr.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela