POLLUX VEGA

Wordplay is my foreplay.

student 2015

Publicerad 2015-06-04 14:25:01 i GRADUATION,

 
Jag tog studenten för två dagar sen. 
 
Bara det ordet, studenten, är ganska svårförstått för mig. Tillsynes bara ett ord, men bakom ordet ligger en gigantisk sanning och underförstådd och svårförklarad känsla om vad som väntar. För många iallafall. 
 
Jag vet ändå någotsånär vad som väntar. Jag hoppas jag kommer in på det program jag sökt in på, och att jag till hösten välkomnas tillbaka i rutiner och struktur, ett livssätt jag trivs i. Att jag välkomnas tillbaka till mina dansgrupper, till att ströjobba på det fina café jag ska spendera sommardagarna på, till många fikor tillsammans med mina underbara vänner. De månader som väntar ska jag åka till Grekland, till Öland, till Way out West, till hösten Paris. Och alla dessa kommande upplevelser och resor känns på något sätt betryggande, speciellt för någon som behöver en röd tråd i sitt liv. Och vetskapen att jag har en röd tråd i mitt liv, och att jag har ett driv, det var något som talades om på min studentmottagning. Jag är så rörd, över alla dessa människor som talade om mig och dedikerade sin tid åt att fira med mig. Det är ofattbart för mig att det finns så många fantastiska människor i mitt liv. Min pappa höll tal om han aldrig behövt tjata på mig om läxor, min mammas bästa vän höll tal om att hon aldrig skulle släppa taget om mig (här grät jag ju som en bebis, precis som när jag sprang ut, herre min tid vad tårarna sprutade), min danslärare (och idol) pratade om hur sett något egensinnigt i mig ända sen jag började på hennes dansskola och om hur jag alltid banat min egen väg, och mina två bästa vänner pratade om hur stolta de var. Hur mycket jag betyder för alla dessa människor... nej men jag kunde ju inte sluta gråta. Jag hulkade säger jag bara. Hulkade.
Att de ställde sig upp och talade, det har gett mig en ofantlig inspiration och ett påfyll på den eld som brinner inuti mig, den eld som eldar de drömmar jag har och drivet att komma dit. 
Hela min familj var där. Och jag är så ofantligt glad över min dag. Det var en fantastisk dag. Helt fantastisk.
 
Tack så mycket. 
 
Och ni som tar idag, njut. Det är en jävla fucking grym dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

M A Y A S A C H S

19, blond, sarkastiskt lagd och någotsånär cool. instagram: linnealits tumblr: polluxvega.tumblr.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela